Skip to main content

Sobota na zubačce 14. června 2008

Po několika desítkách hodin opravy se podařilo členům VTS opravit „zubačku jedničku“, T426.001. Velký dík patří strojvůdcům spolku, jež obětovali mnoho volného času na její opravu, která proběhla pod širým nebem v Tanvaldě.

Dne 14. června tak mohla proběhnout tradiční sobotní jízda na zubačce s oběma lokomotivami s ozubnicovým pohonem. Jízdní řád se nijak nelišil od předchozí jízdy Dne dětí na zubačce. Naproti tomu bylo odlišné řazení zvláštních vlaků.

Před osmou hodinou ranní v Tanvaldském depu postupně zaburácejí motory obou singrovek M240.056 i M240.057 a o chvilku později i obou rakušanek T426.001 a T426.003. V depu proběhne ještě malý posun s přípojným vozem Btx 020 a před půl devátou je přistavena souprava zvláštního vlaku v řazení M240 + 020 + T426.003 cestujícím. Zvláštní vlak se po půl deváté rozjíždí poprvé ke Kořenovu, kde ho čeká krátký pobyt, aby se mohl za chvilku vrátit zpět do Tanvaldu na druhou jízdu.

Na tu je v Tanvaldě přivěšena druhá ozubnicová lokomotiva T426.001. Vlak nyní vyrazí ke Kořenovu v řazení singrovky M240.056 a M240.057, přípojný vůz Btx 020.259 a dvě ozubnicové lokomotivy T426.003 a T426.001. Toto řazení na ozubnicové trati z Tanvaldu do Kořenova ještě nebylo a nutno připomenout, že ozubnicové lokomotivy společně na trať vyjíždí po třech letech. Po půl jedenácté se vlak vydává na svoji druhou jízdu do Kořenova. Tam pak probíhá velké křižování dvou pravidelných vlaků společnosti ČD a zvláštního vlaku Železniční společnosti Tanvald.

Po odjezdu osobních vlaků je v Kořenově odpojena lokomotiva T426.003, která zde bude sloužit jako výstavka vozidel (na požádání bylo možné zodpovědět i několik dotazů). V pauze, kdy se Kořenovské koleje těší velikému provozu, je možnost shlédnout muzeum zubačky, které je zde v provozu již celých 14 dní, na veškeré dotazy ohledně vystavených exponátů a fotografií se vám během zvláštní jízdy dostane odpověď od zdejší obsluhy. Venku před muzeem je možné posedět pod přístřeškem a dopřát si menšího občerstvení. Mezitím se singrovky M240.056 a M240.057 vydávájí na obrat na konečnou stanici zubačky do Harrachova. Po návratu do Kořenova jsou připojeny k soupravě a ta po pár minutách a sjíždí až do Tanvaldu.

Netrvá dlouho a zvláštní vlak se po zdolání čtyř tunelů a tří ozubnicových úseků s největším stoupáním 57,6 promile opět ozývá houkáním na přejezdu před Kořenovským nádražím. V Kořenově je čas pouze na odvěšení motorových vozů, které se již tradičně vydávají na výlet na česko – polské hranice. Tam se náš vlak dočkává i první návštěvy z Polska, přijela se na nás podívat motorová drezína. Motorové vozy se po zdolání Jizerského mostu opět ocitají v Kořenově, kde najíždí již na připravenou soupravu. K té se později přidá i ozubnicová lokomotiva T426.003. V pauze mezi příjezdem a odjezdem vlaku se opět naskytuje možnost občerstvení a prohlídky muzea ozubnicové dráhy či zakoupení upomínkových předmětů. Před pátou hodinou se souprava historických lokomotiv a vozů vrací zpět do Tanvaldu, kde cestující vystoupí a spokojeni odchází domů, mašinky jsou opět odstaveny do depa, kde setrvají do další jízdy, která se koná 26. července 2008.

I přes nepřízeň počasí a množství dalších akcí konajících se v blízkém okolí jsme velice rádi, že jste se přišli svézt naším ozubnicovým vlakem a prohlédnout muzeum o ozubnicové trati. Těšíme se na vaši další návštěvu a doufáme, že se Vám bude opět líbit.

178-01
178-02
178-03
178-04
178-05
178-06
178-07
178-08
178-09
178-10
178-11
178-12
178-13
178-14
178-15
178-16
178-17
178-18
178-19
178-20
178-21
178-22
178-23
178-24

  • Vytvořeno dne .