Skip to main content

Na Štěpánku

Itinerář

Kořenov, žel. st. - Lesní chata (1 km) - Zvonice (1,5 km) - Na Vyhlídce (2,5 km) - chata Hvězda, odbočka k rozhledně (4 km) - Štěpánka, rozhledna (4,3 km) - Turnovská chata (4,5 km) - Příchovice (5,5 km) - rozcestí u Šulíkovy skály (8 km) - Světlá (9,5 km) - Tanvald, žel. st. (11 km)

Trasa

Od nádraží jdeme po modré značce kousek po silnici, za Jizerským dvorem se dáme vpravo přes potok a pak mírně stoupáme příjemnou cetou k Lesní boudě, komlepxu rázovitých dřevěnných budov. Obracíme se vpravo a kolem žulových balvanů pohodlně vystupujeme k chatě Zvonice ve které se od roklu 1903 scházeli němečtí evangelící z okolních vsí. Modře značená cesta nás vede kolem působivé vyhlídky na Krkonoše.

Přicházíme na hlavní silnici Tanvald - Harrachov a za ní stoupáme k chatě Na Vyhlídce. Z rozcestí se dáme vpravo mezi pěknými domky, to už se nám otvírá vyhlídka na vrcholové partie Jizerských hor. Procházíme lesem, kolem paseky, na silničku a k odbočce na vrch Hvězda (958 m), až sem jsme zdolali převýšení asi 300 m. Po značené odbočce potom vystoupíme k rozhledně Štěpánka.

Od rozhledny jdeme pár kroků po značené odbočce a pak první pěšinou vlevo sejdeme k Turnovské chatě. Po silničce vpravo pak pokračujeme k chatě Hvězda a odtud už po modré sledujeme horskou silničku dolů do Příchovic. Přejdeme hlavní silnici. Po úzké silničce se dostaneme na rozcestí.

Nejkratší cesta do Tanvaldu vede přímo po zelené značce, ale my si přidáme ještě jednu nenáročnou zacházku. Po žluté značce odbočíme vlevo, za návrším scházíme kolem Sluneční chaty a odpočívadla přes Jírův kopec k rozcestí nad vyhlídkou Šulíkovou skálou. Tady se napojíme na místní Tanvaldský vyhlídkový okruh, zahýbáme ostře vpravo na vrstevnicovou cestu pod Jírovým kopcem.

Nejprve po silničce, pak pokračujeme po pěšině vlevo. Přicházíme k rozcestí značek v osadě Světlá a sestupujeme vlevo po zelené kolem kostela. Značená cesta vychází mezi domky na hlavní silnici přímo u železniční stanice v Tanvaldu.

Zajímavá místa na cestě

Lesní bouda - komplex rázovitých dřevěnných budov s malým dětským hřištěm a lyžařským vlekem.

Rozhledna Štěpánka - kamenná rozhledna, vysoká 24 m. Ze Štěpánky se otevírá neomezený kruhový rozhled - panorama nám přiblíží přímo na vrcholu popsaná rozhledová růžice.