Motorová drezína Vm32.003
Přezdívka: Hermoch
Nákladní traťové vozíky Tatra 14/52 sloužily k přepravě stavebního materiálu pro údržbu tratí. Vozíky vyráběla v padesátých letech 20. století Tatra Kopřivnice. Poháněny byly čtyřdobým, čtyřválcovým benzínovým motorem, který byl chlazený vzduchem. Motor měl objem 1910 kubických centimetrů a jeho výkon byl 27,7 koňských sil. Vozíky byly vybaveny zvláštním zvedacím zařízením, které umožňovalo jeho otočení příp. vysunutí z kolejí. Maximální rychlost motorového vozíku Tatra 14/52 byla 36,7 km/hod. K těmto motorovým vozíkům byly vyráběny i různé druhy přívěsných vozíků v provedeních pro určité přepravy materiálů.
Motorový vozík Vm 32.003 byl vyroben v roce 1953. Do provozu byl zařazen u Traťové distance Liberec, kde nejprve sloužil u Traťového okrsku Frýdlant v Čechách. Později byl převeden k Traťovému okrsku Tanvald. V roce 1962 motorový vozík absolvoval generální opravu v Bílině, o deset let později ve Vrútkách. V roce 1992 byl motorový vozík Vm32.003 zapůjčen pobočce Československé vědeckotechnické společnosti při železniční stanici Tanvald. O osm let ho občanské sdružení VTS Tanvald od SDC Liberec odkoupilo a ke 100. výročí ozubnicové trati Tanvald - Kořenov - Harrachov byl opraven a opatřen novým lakem.
Základní technické údaje
Výrobce | Tatra Kopřivnice n. p. |
Rok výroby | 1953 |
Váha vozíku | 1915 kg |
Nosnost | 5000 kg |
Maximální rychlost | 36,7 km/h |
Výkon motoru | 27,7 k |
Počet hnacích náprav | 1 |
Spotřeba benzínu | 28 kg / 100 km |
Elektrické zařízení | 24 V |
Brzdy | pneumatická, ruční |
- Vytvořeno dne .