Skip to main content

Slavnostní předání a křest motorového vozu 840.001

Severní část 101. staniční koleje železniční stanice Liberec a přilehlý prostor 3. nástupiště – nepříliš utěšený prostor libereckého nádraží, který se ovšem pomalu stává „tradičním“ místem prezentací novinek Českých drah v oblasti kolejových vozidel svým partnerům i veřejnosti. A tak se tu po roce a půl od prezentace vozu Regio-Shuttle RS1 zapůjčeného od Erfurter Bahn (viz Prezentace nového motorového vozu nejen pro zubačku) 4. listopadu 2011 opět sešli zástupci médií, reprezentace Libereckého kraje, Českých drah a výrobce vozidla, stejně jako náhodní přihlížející z řad cestujících. Tentokrát již šlo o předání a křest motorového vozu skutečně vyrobeného pro České dráhy, které jím budou zajišťovat provoz na tzv. „Jizerskohorské železnici“, protože dosud provozovaná vozidla nesplňují kvalitativní požadavky stanovené ve veřejné soutěži.

Úderem desáté hodiny na pódium vystoupili Antonín Blažek, náměstek generálního ředitele Českých drah, Lidie Vajnerová, náměstkyně hejtmana Libereckého kraje, Martin Sepp, radní Libereckého kraje pro oblast dopravy, Bořek Machatý, vedoucí územního odboru Regionálního operačního programu EU „Severovýchod“, Katrin Cullen a Tomáš Oppolzer ze společnosti Stadler Rail AG. Mezi oslavnými proslovy vybočil pouze proslov Antonína Blažka, který deklamoval výhodnost desetiletých smluv uzavřených Českými drahami s krajskými reprezentacemi bez veřejných soutěží. K nasazení moderních motorových vozů RS1 od firmy Stadler na zdejší tratě ale dojde právě díky výběrovému řízení na tzv. „Jizerskohorskou železnici“, což byla jedna z mála soutěží v železniční osobní dopravě v České republice. Řečníci zmínili i spoluúčast Evropské unie, prostřednictvím jejíhož Regionálního operačního programu byl financován 40% podíl celé investice.

Šampaňského se chopila a motorový vůz 840.001 nazvaný „Nisa“ s výtvarně stylizovaným erbem jejího pramene na boku pokřtila statutární zástupkyně hejtmana Lidie Vajnerová, načež se v přistaveném salónním voze uskutečnila tisková konference. Mezitím na nástupišti proběhlo vystoupení dechové hudby a dětských mažoretek a také předvedení nástupu vozíčkáře do jednotky, které není řešeno elektrickou plošinou, ale jednoduchou skládací nájezdovou rampou. Poté se již motorový vůz vydal na zvláštní předváděcí jízdu do Vesce u Liberce a zpět, aby byl v odpoledních hodinách k dispozici pravidelným cestujícím ve směru Frýdlant.

308-01
308-02
308-03
308-04
308-05
308-06
308-07
308-08
308-09

  • Vytvořeno dne .
  • Přečteno: 825