Skip to main content

Nové zastávky na zubačce (1. díl)

V měsíci dubnu 2010 začala dlouho očekávaná výstavba dvou nových vlakových zastávek na naší ozubnicové trati. Obě zastávky se nacházejí v katastru města Desná. První z nich – Desná Riedlova vila bude stát takřka v centru města - v blízkosti základní školy, Riedlovy vily (infocentrum), skláren a kamenného viaduktu přes Černou Desnou, takže lze očekávat, že bude hojně využívána místními občany i turisty.

Druhá ze zastávek – Desná Pustinská má především zkrátit docházkovou vzdálenost pro občany žijící v místní části Pustiny, kteří dosud železniční dopravu téměř nevyužívali, neboť nejbližší zastávka byla vzdálena více než 2 kilometry.

Nové vlakové zastávky budou zhotoveny díky dotaci z prostředků Evropské unie, konkrétně z dotačního titulu Regionálního operačního programu NUTS II Severovýchod – Podpora projektů zlepšujících dopravní obslužnost území, kdy tato dotace pokryje 85,5% z celkových nákladů. V roce 2009 již byla z tohoto projektu (celková výše dotace 29 milionů Kč) realizována výstavba vlakové zastávky Smržovka – Luční a modernizace autobusových čekáren v Desné, Smržovce a Velkých Hamrech. V letošním roce ještě bude z této dotace postavena vlaková zastávka Velké Hamry město.

Stavbu zastávek bude provádět dopravně-stavební společnost GJW Praha spol. s r.o. Při realizaci těchto vlakových zastávek bude provedeno celkové vyčištění kolejového lože, směrová a výšková úprava koleje, zřízení nového nástupiště a zřízení přístupového chodníku k nástupišti. Délka nástupiště zastávky Desná-Riedlova vila je podle stavebního projektu 35 metrů (v km 29,897 až 29,932) a délka nástupiště zastávky Desná-Pustinská pak 90 metrů (v km 31,567 až 31,657).

V první polovině dubna proběhlo vykácení stromů v místech budoucích nástupišť a přístupových cest. Poslední dubnový týden začaly již viditelné stavební práce na zastávce Desná – Pustinská, a to odbagrováním zeminy a usazováním betonových prefabrikátů spodní stavby nástupiště. Lze očekávat, že v měsíci květnu začnou fyzicky práce i na druhé z jmenovaných zastávek tak, aby mohly obě zastávky být uvedeny do provozu na podzim letošního roku. Průběh stavby obou zastávek budeme sledovat a průběžně přinášet fotoreportáže z pokračujících prací.

236-01
236-02
236-03
236-04
236-05
236-06
236-07
236-08
236-09
236-10
236-11
236-12

  • Vytvořeno dne .