Skip to main content

Jarní neděle na zubačce 25. dubna 2010

Je krásná prosluněná neděle ráno a náš plán společně s kolegou Petrem Möllerem je prozkoumání části ozubnicové trati skrz objektiv fotoaparátu. Abychom se mohli rychleji přesouvat z místa na místo posloužilo nám auto. I když na zubačce je vše na dosah ruky a takřka by nebylo vůbec zapotřebí.

Na trati jsou v neděli a svátek nasazeny vozidla řady 810 a 843 s řídicími vozy 943. Motorové vozy 854 o nedělích na zubačku dle turnusu nezajíždí, avšak je lze potkat jako náhrady za první jmenované řady vozů.

Na první pokus se nám hned povedla vyfotit náhrada v podobě motorového vozu 854.202, který jel na vlaku 26203 z Tanvaldu do Harrachova. Tuto fotografii jsme pořídili na známém fotomístečku nad stanicí Dolní Polubný, kde je krásný výhled na Desenské sklárny, které bývaly největším odběratelem surovin dovezených po železnici na této trati.

Aby mohlo proběhnout již tradiční křižování vlaků v Kořenově krátce po 9.hodině, vydal se do hor i vlak 16209, na kterém se již dle turnusu ukázala souprava složená s řídicího vozu 943 a motorového vozu 843. Konkrétně se jednalo o vozy 943.008 a 843.008, které jsme potkali u výjezdu z tunelu u stanice Dolní Polubný. Na stejném místě jsme zdokumentovali i vracející se vůz 854.202 z Harrachova do Liberce. Na témže místě jsme setrvali ještě na jeden vlak, který jezdí složen z motorových vozů řady 810. O sobotách a v cyklistické sezóně bývá tento vlak posílen o vůz BDtax. Nám se v neděli předvedl vůz 810.100 "pouštní velbloud" (tuto přezdívku si vysloužil díky své službě od března 1989 do února 1990 v africkém Alžíru) a 810.652, který nyní nese reklamní folie politické strany ČSSD.

Další vlak směřující do hor byl složen z nám již známých vozů 943.008 + 843.008, které se stihly z Harrachova vrátit do Tanvaldu. Tento vlak jsme vyfotili v místech, kde je již připravena stavba zastávky - Desná Pustinská (zatím zde došlo pouze k vykácení stromů a křoví). Zajímavostí této zastávky bude to, že leží v místě s největším sklonem 58 promile mezi stanicí Dolní Polubný a Kořenovskou zastávkou. A abychom zdokumentovali další místo, kde zanedlouho vyroste jiná zastávka a také v obci Desná, jen s přídomkem Riedlova vila, jsme se přesunuli níže po trati na vlak 26205, který také směřuje do Harrachova. Zastávka vyroste mezi stanicemi Desná a Dolní Polubný poblíž školy a kamenného viaduktu v Desné, a její umístění tak bude blíže centru města a také v místě nájezdu na již druhý na ozubnicový úsek této trati. Na tomto vlaku jela souprava 943.010 a 843.013.

Abychom nezapomněli na první ozubnicový úsek, vydali jsme se mezi stanice Desná a Tanvald, přesněji za Desenskou teplárnu, kde jsme počkali na vracející se vlak 26204, který vznikl spojením vlaků 16211 a 16213 ve stanici Harrachov. A tak se podařilo vyfotit nejdelší víkendový vlak na zubačce.

Po vyfocení vlaku jsme se vrátili zpět do míst budoucí zastávky Desná Pustinská, kde jsme postupně vyfotili vlak 16228 z Harrachova do Liberce s vozy 843.008 a 943.008 a poté vlak 16221 z Liberce do Kořenova, na kterém se již ukázala souprava 943.007 + 843.007 namísto ranního nasazení vozu 854.202. Při návratu jsme stejnou soupravu vyfotili u kamenného nadjezdu poblíž Riedlovy hrobky. V témže místě jsme setrvali na další dva vlaky, na které byla také nasazena stejná souprava řídicího a motorového vozu.

Tím naše focení na zubačce pro tento den skončilo a někdy bude opět pokračovat.

234-01
234-02
234-03
234-04
234-05
234-06
234-07
234-08
234-09
234-10
234-11
234-12
234-13
234-14
234-15
234-16

  • Vytvořeno dne .