Skip to main content

Rekonstrukce trati Szklarska Poręba - Harrachov (14. díl)

Rekonstrukce trati ze Szklarské Poręby do Harrachova se pomalu blíží termínu, kdy mají být veškeré práce skončeny a trať má být sjízdná. Bude tomu tak opravdu?

Mezi Szklarskou Porębou Hutou a Jakuszycemi pokračuje s přestávkami pokládka kolejových polí pomocí kolejového jeřábu. Trať je průběžně podsypávána z železniční vozů a podbíjena podbíječkou. Přestávky v pokládce jsou způsobené nedostatkem kolejových polí ze základny Dolkomu v Rogoźnici. Nedostatek materiálu způsobuje v tuto chvíli zdržení v řádu týdnů.

V Jakuszycích jsou položené dvě koleje včetně výhybek. Mezi Jakuszycemi a statní hranicí se montují kolejová pole přímo na místě z dovezených kolejnic a pražců. I zde se však projevuje nedostatek materiálu a i tady nabírá rekonstrukce zpoždění.

V tuto chvíli je téměř jisté, že polský úsek trati do konce října zrekonstruovaný nebude, zatímco český úsek by měl být kompletně zrekonstruovaný do 26. října.

Firma Chládek a Tintěra, která provede rekonstrukci tratě z Harrachova na státní hranici, již v Kořenově smontovala všehna kolejová pole. Rekonstrukce tratě by se měla uskutečnit mezi 12. a 25. říjnem. V tomto termínu bude vyloučena trať mezi Kořenovem a Harrachovem a zavedena náhradní autobusová doprava.

Nejprve bude vytrhána stará kolej, položena kolej nová a poté bude trať vyčištěna čističkou kolejového lože. Po dosypání štěrku a podbití bude rekonstrukce českého úseku hotova. Celkem bude na českém úseku tratě zrekonstruováno 1050 m tratě včetně výhybky v Harrachově na jakuszyckém zhlaví, výhybka na kořenovském zhlaví, která je dočasně snesena, není součástí rekonstrukce.

221-01
221-02
221-03
221-04
221-05
221-06
221-07
221-08
221-09
221-10
221-11
221-12
221-13
221-14

  • Vytvořeno dne .