Skip to main content

Rekonstrukce trati Szklarska Poręba - Harrachov (11. díl)

21. července 2009 jsme opět navštívili trať Szklarska Poręba - Harrachov, abychom zdokumentovali postup rekonstrukce.

Po sedmé hodině ranní většinou vyráží ze stanice Szklarska Poręba Górna pracovní vlak sunutý dvěma lokomotivami. Z úsporných důvodů však tentokrát vyrazil vlak sunutý jen jednou lokomotivou. Po několika stovkách metrů se ukázalo, že jedna lokomotiva nestačí, a tak musela být vysílačkou povolána lokomotiva druhá. Po příjezdu do bývalého kamenolomu Czerwony Potok, kam pokročilo trhání kolejí, se přípřežní lokomotiva vrátila do Szklarske Poręby.

Trhání kolejí pokračuje obvyklým způsobem - nejprve je zvednuto 15 m kolejového pole, které je očistěno. Poté je zvednuto dalších 15 m, očištěno a celých 30 m kolejového pole se nasune na vagóny. Práce v okolí bývalého kamenolomu Czerwony Potok byly velmi nároční - trať nebyla odvodněna a tak došlo k jejímu zanesení téměř k hlavě kolejnic.

Po vytrhání kolejového pole se silniční bagrem upravuje kolejové lože, nákladními auty se přebytečný materiál odváží pryč. Náletové dřeviny v okolí tratě stále zůstávají a tak je manipulace s bagrem stížena.

V Jakuszycých jsou vytrhávány poslední poslední kolejová pole včetně výhybek. Kamiony přivážejí nové pražce, které jsou zároveň nákladnímy auty odváženy na Nowy Świat, kde přímo na trati montují kolejová pole.

Mezi Jakuszycemi a státní hranicí dochází k čištění propustků a jejich opravám. Na mnoha místech se objevilo nové odvodnění.

Montáž kolejových polí probíhá od státní hranice k Jakuszycím, právě se montují v bývalé výhybně Nowy Świat. Po stranách kolejové lože jsou položeny kolejnice, z nákladního auta jsou vysypávány pražce. Montáž kolejového pole se provádí jen s minimální mechanizací. Zajímavostí je, že v obloucích je položena jen vnější kolejnice.

216-01
216-02
216-03
216-04
216-05
216-06
216-07
216-08
216-09
216-10
216-11
216-12
216-13
216-14
216-15
216-16
216-17
216-18
216-19
216-20
216-21
216-22
216-23
216-24
216-25
216-26
216-27
216-28
216-29
216-30

  • Vytvořeno dne .