Skip to main content

Rekonstrukce trati Szklarska Poręba - Harrachov (8. díl)

6. července 2009 byly zahájeny demontážní práce na úseku Jakuszyce - Szklarska Poręba Górna (km 29,844). S ohledem na lepší stav tratě v této sekci je možné při snášení svršku uplatnit těžkou kolejovou techniku, zde prezentovanou kolejovým jeřábem řady UK-25 sovětské výroby.

První den prací byl pro zaměstnance společnosti DOLKOM Wrocław více než namáhavý. Kolejový jeřáb po dopravení do místa určení, a propos zpočátku nejasného, odmítl spolupracovat. Tato skutečnost mohla být s ohledem na jeho dobrý technický stav po nedávné rekonstrukci a dosazení dálkového ovládání překvapením. Snad právě proto bylo první kolejové pole délky 30 m, tvořené dvěma spojenými poli o délce 15 m, vytrženo okolo čtvrté hodiny odpolední.

Demontážní práce jsou značně stíženy znečištěním kolejového lože. Kolejová pole jsou po snesení značně prorostlá vegetací, co znemožňuje jejich okamžité naložení na plošinové vozy - důvodem je jak zabezpečení řádného stavu nákladu při přepravě, tak eliminace nadbytečného organického odpadu odváženého spolu s poli na materiálovou základnu DOLKOMu, ležící mezi zast. Goczałków a žst. Rogoźnica (viz předchozí díly našeho seriálu). Ke slovu se tak dostává hrubá fyzická síla a příslušné nářadí, jen nemálo se lišící od prvních instrumentů ranných primátů.

211-01
211-02
211-03
211-04
211-05
211-06
211-07
211-08
211-09

 

  • Vytvořeno dne .