Skip to main content

Rekonstrukce trati Szklarska Poręba - Harrachov (4. díl)

Po týdnu se opět objevuje na našich stránkách další, v pořadí již čtvrtý, díl cyklu reportáží o rekonstrukci tratě mezi dopravnou Harrachov a poslední pravidelně provozovanou železniční stanicí na polské straně, kterou je Szklarska Poręba Górna. Kromě upřesnění a aktualizace některých informací přinášíme i zprávu exkluzivní, která by mohla na počátku příštího týdne přispět ke zvýšení koncentrace železničních nadšenců v okolí Jakuszyc. Čtěte proto do konce.

Jak jsme uvedli v posledním článku, práce postupují čile kupředu. Tento týden došlo ke zvýšení objemu odstraněného svršku – pozitivní rozvoj situace je podmíněn rozšířením počtu zaměstnanců zhotovitele na trati a zároveň nárůstem početního stavu mechanizace. V Jakuszycích se nyní nachází další bagr a přibyl také další nákladní automobil. Výsledkem těchto změn je rozdělení pracovníků do dvou skupin, přičemž jedna z těchto skupin pokračuje dále v nastoleném směru a trhá kolejnice na úseku Jakuszyce – Nowy Świat (nyní cca v km 44,0), druhá pak zahájila demontážní činnost právě na Novém Světě. Jízda tak proběhne pravděpodobně až na hranici sjízdného úseku.

Poslední akci ŽS Tanvald poctili svou návštěvou i zástupce investora a vlastník jedné ze společností, realizujících opravné práce na popisovaném úseku. Mimo zajímavých informací technického charakteru došlo i k výměně kontaktů. I díky této skutečnosti můžeme čtenáře našich stránek informovat o následujícím – vzhledem k tomu, že se blíží termín zahájení pokládky nových kolejových polí na úseku Jakuszyce – státní hranice, je nutno do Jakuszyc přivézt nové kolejnicové pásy koleje typu S49. V předchozím příspěvku jsme zmínili spekulativní úvahu o jejich návozu silničními trajlery. S potěšením můžeme tuto zprávu vyvrátit a uvést následující – s největší pravděpodobností dne 24. června v ranních hodinách vyjede ze žst. Szklarska Poręba Górna manipulační vlak, ložený 30metrovými pásy o celkové hmotnosti 170 t. Vlak by měl být tvořen lokomotivou řady SM42 a plošinovými vozy řady Res. V souvislosti s touto informací je dále nezbytné doplnit, že trať nebude před jízdou soupravy nijak rozsáhle čištěna – údajně dojde pouze ke zprůjezdnění přejezdů. Bujná vegetace mezi částí Górna a bývalou stanicí Szklarska Poręba Huta tak nechává předpokládaného dopravce soupravy (PKP CARGO SA) ledově klidným.

2009-06-20 18:00:00

  • Vytvořeno dne .