Skip to main content

Rekonstrukce trati Szklarska Poręba - Harrachov (2. díl)

Po letech planých slibů a nereálných projektů se stala věc nebývalá. Byly zahájeny stavební práce mezi žst. Szklarska Poręba Górna a dopravnou Harrachov. Jedna věc je jistá – 8. května je ode dnešního dne státním svátkem „Revitalizace železnic“.

Je nadmíru samozřejmé, že onen 8. květen probíhal na Polaně Jakuszycké v atmosféře lehké nejistoty. Vzpomínky na slavnostní pásky, ležící podél kolejí na pomezí Krkonoš a Jizerských hor, byly pořád čerstvé. Nikdo nevěděl, jestli se nejedná o další vydání investičně-fantastického cyklu povídek pro děti „Jak jsme holýma rukama přemisťovali kolejová pole u Nového Světa“. Každá pohádka však jednou končí, zpravidla pak dobře. Tak tomu je i v tomto případě.

Zhotovitel opravných prací (viz předchozí příspěvky věnované tématu) přistoupil k činům právě v místě slavnostního předání. Jak vidíte na níže přiložených fotografiích, v současné době dochází k odstraňování původního svršku, usazeného během elektrifikace tratě v roce 1923. Překvapivou skutečností je naprostá absence kolejové techniky – nařezaná kolejová pole jsou odstraňována za pomocí silničního bagru a později transportována silničními vozidly do obvodu žst. Jakuszyce.

Zajímavostí je rovněž ponechání původních sloupů trakčního vedení na již vytrhaných úsecích. Spekulace o jejich zachování potvrzuje i fakt, že jejich odstranění není předmětem zakázky. Na druhou stranu technický stav posledních pozůstatků trakce je notoricky známý, je tedy otázkou, co příslušné orgány při kolaudaci tratě připustí.

200-01
200-02
200-03
200-04
200-05
200-06
200-07
200-08
200-09

  • Vytvořeno dne .