Skip to main content

Zkoušky jednotky Regionova Trio

13. června 2007 se na ozubnicové trati z Tanvaldu do Kořenova uskutečnily adhezní zkoušky jednotky Regionova Trio. Cílem zkoušek bylo ověřit, zda je tato jednotka Českých drah schopna provozu na nejstrmější trati v Česku.

První zkoušky jednotky Regionova se uskutečnili 10. května 2006. Přestože byly ideální adhezní podmínky, jednotka složená z motorového a řídícího vozu měla při stoupání velké potíže. O těchto zkouškách jsme psali v článku Adhezní zkoušky motorových vozů.

Další zkoušky této jednotky se uskutečnily 9. listopadu 2006. I přes některé úpravy měla dvouvozová jednotka při stoupání na mokrých kolejích ještě větší problémy, než při prvních zkouškách. Více se dočtete v článku Další zkoušky jednotky Regionova.

Po dodání jednotek Regionova Trio do depa v Liberci bylo jen otázkou času, kdy se tato třívozová jednotka bude zkoušet na ozubnicové trati.

Ke zkouškám jednotky ve složení motorový vůz 814.201, vložený vůz 014.001 a motorový vůz 814.202 došlo 13. června 2007. Regionova Trio vyjela za ideálních adhezních podmínek z Tanvaldu do Kořenova bez problému. Zarážející ovšem bylo, že po příjezdu do Kořenova byla u jednotky při venkovní teplotě 23 °C teplota motoru 110 °C a převodovky 120 °C.

Na největším spádu se při rychlostech 30 km/h a 40 km/h zkoušely brzdy. Potvrdilo se, že brzdy této jednotky vyhovují i pro největší sklon této trati 58 promile.

Zkoušky třívozové jednotky Regionova Trio za ideálních adhezních podmínek dopadly dobře. Otázkou zůstává, jak se tato jednotka bude chovat při jízdě do stoupání za zhoršených adhezních podmínek. Už teď se ale dá očekávat, že tato jednotka bude schválena pro provoz na ozubnicové trati.

152-01
152-02
152-03
152-04
152-05
152-06
152-07
152-08
152-09
152-10

  • Vytvořeno dne .