www.zubacka.cz

nostalgické jízdy výtopna muzeum kamera důlní železnice
150 let Turnovsko-kralupské dráhy PDF 
Napsal uživatel Michal Řezka   
Středa, 30 Září 2015 21:30

Ve dnech 4. - 6. září 2015 připravili kolegové z Klubu přátel železnic Českého ráje velkolepé oslavy 150 letého výročí zahájení provozu na Turnovsko–kralupské dráze. Železniční společnost Tanvald se prezentovala motorovou lokomotivou T435.0111 zvanou Hektor, dvojicí vozů Balm, vozem Balm Bistro a Singrovkou, motorovým vozem M240.056. Obě hnací vozidla se představila veřejnosti s novými litými resp. smaltovanými tabulkami označení řady.

Prvním vlakem, kterým jsme zahajovali víkendový maraton, byl sobotní dopolední osobní vlak z České Lípy do Turnova. Z České Lípy proto, neboť z důvodu nepřetržité výluky na trati Liberec – Stará Paka nebylo možné realizovat návoz soupravy z Tanvaldu do Turnova obvyklou trasou přes Železný Brod. Z tohoto důvodu vyrazil konvoj výše uvedených vozidel v čele s Hektorem již v pátek večer.

Ihned po příjezdu našeho vlaku do Turnova jsme odstavili dva vozy Balm ve stanici a se zbytkem soupravy přejeli do areálu depa, které bylo pomyslným centrem oslav. Zde odstoupil Hektor, jež doplnil vystavené lokomotivy na paprscích před rotundou. V případě nutnosti s ním bylo možno vyrazit na trať v podobě zálohy za neschopný stroj.

Program oslav však pokračoval a tím se přiblížil i čas odjezdu dalšího vlaku do Byšic, který vedla Singrovka s vozem Balm Bistro. Cestou jsme potkávali další zvláštní vlaky, v jejichž čele se představilo celkem pět parních lokomotiv různých řad i velikostí a motorový vůz řady M131.1 zvaný Hurvínek. Po krátkém pobytu v Byšicích a nezbytném objetím vozu jsme odvezli poslední sobotní zvláštní vlak do Mladé Boleslavi, kde nás čekal zasloužený odpočinek, dobrá, i když trochu rychlá večeře a nocleh na Singrovce ve spacáku. Ano i to běžně patří ke koloritu nás chlapů, žen i dětí od kolejí.

Za chladného nedělního rána pokračoval náš program vlakem z Mladé Boleslavi do Kralup nad Vltavou. Tím se Singrovka podívala do svého bývalého působiště. Po vítané obědové pauze jsme vyrazili na zpáteční cestu do Mladé Boleslavi, kde nás již čekal Hektor, který přivezl zvláštní vlak z Turnova. Po spojení obou souprav a najetí Hektora do čela vlaku se pokračovalo do České Lípy a odtud již jako soupravový vlak (bez přepravy cestujících) opět přes Liberec domů do Tanvaldu.

Zmožení, avšak šťastní jsme se po dvou dnech těšili do sprchy a postele s dobrým pocitem, že vozidla nezklamala a mohli jsme přispět trochou do mlýna železniční nostalgie.

433-01
433-01 433-01
433-02
433-02 433-02
433-03
433-03 433-03
433-04
433-04 433-04
433-05
433-05 433-05
433-06
433-06 433-06
433-07
433-07 433-07
433-08
433-08 433-08
433-09
433-09 433-09
433-10
433-10 433-10
433-11
433-11 433-11

Aktualizováno Středa, 30 Září 2015 21:35