Skip to main content

První dny nového grafikonu

V neděli 11. prosince 2011 začal platit nový jízdní řád 2011/2012. Podívejme se nyní ve stručnosti na nasazení vozidel v první dny jeho platnosti na trati Liberec – Tanvald – Kořenov – Szklarska Poręba Górna.

V mezistátní dopravě, kterou provozuje společnost Viamont Regio a.s., došlo k očekávanému nasazení motorových vozů řady 810. V neděli 11. prosince ráno dorazila ze slovenského Zvolena do Kořenova souprava složená z vozů 810.543, 011.406 a 810.499. Vůz 011.406 byl odstaven do „šturcu“ kořenovské stanice, zatímco oba motorové vozy celý den pendlovaly společně na vlacích do Szklarske Poreby. V dalších dnech byl do provozu nasazen vždy jen jeden „motoráček“, což vzhledem k malému počtu cestujících postačovalo. Vozy však nezajíždějí z Harrachova až do Jelení Gory, tak jak je uvedeno v jízdním řádu, ale cestující musí vždy ve Szklarské Porebě Górna přestoupit. První den provozu se přestupovalo u většiny vlaků do motorové jednotky SA 134-004, v dalších dnech však cestující museli (musejí) vzít zavděk náhradní autobusovou dopravou. To ostatně vyplývá i z jízdního řádu vyvěšeného ve Szklarské Porebě. Tento vylepený jízdní řád platí ale jen do 20.prosince 2011; jak bude organizace provozu probíhat dál, se teprve uvidí. V jednání je převzetí dopravy společností Koleje Dolnoslaskie, která by nahradila společnost Przewozy Regionalne.

Ještě musíme zmínit, že oproti údajům zveřejněným v knižním jízdním řádu byl hned od 11. prosince 2011 zcela zrušen první ranní vlak Os 25461 s odjezdem z Kořenova do Polska v 5:37 a také poslední večerní vlak z Polska – Os 25464 s příjezdem do Kořenova ve 22:19.

Ve vnitrostátní dopravě nedošlo k plánovanému nasazení nových motorových vozů řady 840 „Štadler“, a to z důvodu jejich malého počtu v libereckém depu. Z původně plánovaných 16 vozů určených pro provoz na Jizerskohorské železnici, dorazilo do Liberce zatím pouze 5 těchto vozů a tak bylo rozhodnuto o jejich přednostním nasazení na trať Liberec – Frýdlant – Černousy, Frýdlant – Jindřichovice pod Smrkem a Raspenava – Bílý Potok pod Smrkem.

Na trati Liberec – Tanvald – Harrachov jsou prozatím nasazeny motorové vozy řady 843 s řídícími vozy řady 943, případně vozy řady 843 sólo, či ve dvojici spojené kabelem dálkového řízení (řízené jedním strojvedoucím). Aktuálně například v úterý 13. prosince jezdily soupravy 843.008+943.008, 843.013+943.007, 843.014+943.010, 843.010+843.011 a 843.005. Ve středu 14. prosince se pak na naší trati objevila i „hydra“ 854.212.

K zajímavému setkání dochází o víkendech v Harrachově, kdy se zde sjedou až tři vlaky! Například v neděli 11. prosince ve 12:50 byly na jedné koleji k vidění tyto soupravy:
od 10:05 do 13:44 zde stála 843.013+943.007 (od Os 16211 pro Os 16230),
od 12:18 do 13:04 zde byl vlak z Polska/do Polska s vozy 810.499+543,
a ve 12:48 přijely z Liberce 943.008+843.008, které se vracely zpět do Tanvaldu ve 12:58.

312-01
312-02
312-03
312-04
312-05
312-06
312-07
312-08
312-09
312-10
312-11
312-12

  • Vytvořeno dne .
  • Přečteno: 1147