Grafikon 2006/2007

Jízdní řád Českých drah 2006/2007, který vstoupí v platnost v neděli 10.prosince 2006, přinese po mnoha letech na „zubačce“ zásadní změnu, a to v nasazování vozidel v osobní dopravě.

Po několikaleté nadvládě vozů řady 810 přichází změna v podobě motorových vozů řady 843 vyrobených ve Vagónce Studénka v letech 1996 a 1997. Jedná se tedy o 10 let stará vozidla, která byla do libereckého depa předislokována z Děčína a Brna Horních Heršpic. Celkově bude nasazeno na trati Liberec - Tanvald - Harrachov pět motorových vozů řady 843, dva řídící vozy 943 a několik přípojných vozů řady 043. Vlaky v úseku Tanvald – Harrachov a zpět tak budou pravidelně řazeny v sestavě buď sólo 843, nebo 943+843, či 843+043. Pouze na několika málo vlacích zůstanou motorové vozy řady 810 - konkrétně se bude jednat v pracovní dny o pár vlaků číslo 26203 Tanvald 17:39 - Harrachov 18:05 / 26206 Harrachov 19:40 - Tanvald 20:08. Dále bude vůz řady 810 v pracovní dny nasazen ještě na Os 16245 Tanvald 21:37 - Desná 21:41 / Sv 26292 Desná 21:43 - Tanvald 21:47.

Celkový rozsah osobní dopravy zůstane v podstatě zachován, mírně se zvýší počet vlaků jedoucích v úseku Desná - Tanvald (především v brzkých ranních hodinách). Jízdní řád se více přizpůsobí požadavkům cestujících v turisticky atraktivních časech a ročních obdobích. Traťový jízdní řád naleznete na adrese www.cdrail.cz/gvd/k036.pdf.

V Kořenově bude o víkendech docházet dvakrát denně ke křižování osobních vlaků, a to v 10:35 a v 11:20 (v GVD 2005/2006 se tam o víkendech křižovaly osobní vlaky pouze jednou denně). Dále se v pracovních dnech bude v Kořenově ve 13:47 potkávat osobní a nákladní vlak a v dopravně Dolní Polubný se budou v pracovních dnech křižovat dvakrát denně osobní vlak s nákladním, a to ve 13:13 a 14:24. Vzhledem k pouze jedné dopravní koleji v této dopravně bude křižování probíhat, tak jako dosud, přestavením nákladního vlaku na vlečkovou kolej.

V nákladní dopravě bude nově zaveden ke stávajícímu dennímu páru Mn vlaku Tanvald - Kořenov a zpět pravidelný noční pár Tanvald - Dolní Polubný a zpět. Na vozbu těchto vlaků je i nadále turnusována lokomotiva řady 743, kterých však bude v rámci provozní jednotky Liberec ústeckého depa k dispozici méně než letos, neboť šest lokomotiv řady 743 bude k začátku platnosti GVD 2006/2007 předáno z provozní jednotky Liberec do provozní jednotky Most. V Liberci tak zůstanou k dispozici pouze 4 „elektronici“, konkrétně by zde měly zůstat lokomotivy čísel 743.001, 002, 003 a 010.

Jízdní řád nákladních vlaků na zubačce platný od 10.12.2006 (všechny nákladní vlaky jedou pouze v pracovní dny).

Mn 83641 příj. odj.
Tanvald   12:26
Desná 12:31 12:33
vlečka v km 29.785 12:37 12:49
Dolní Polubný 12:53 13:17
Kořenov 13:29  
Mn 83647 příj. odj.
Tanvald   1:50
Desná 1:55 1:58
vlečka v km 29.785 2:02 2:08
Dolní Polubný 2:12  
Mn 83642 příj. odj.
Kořenov   14:06
Dolní Polubný 14:18 14:27
vlečka v km 29.785 14:31 14:36
Desná 14:40 14:43
Tanvald 14:48  
Mn 83648 příj. odj.
Dolní Polubný   2:30
vlečka v km 29.785 2:34 2:39
Desná 2:43 2:46
Tanvald 2:51  

V souvislosti s nasazením motorových vozů řady 843 dojde k utlumení činnosti provozního střediska Tanvald , neboť „rakve“ (jak se těmto motorovým vozům přezdívá) budou opravovány a udržovány výhradně v dílně libereckého depa. Také většina strojvedoucích bude převedena z provozního střediska Tanvald do provozní jednotky v Liberci. V Tanvaldě tak zůstanou jen strojvedoucí na 3 motorové vozy řady 810, které budou zajišťovat dopravu na trati Smržovka - Josefův Důl, Tanvald - Železný Brod a okrajově na trati Liberec - Tanvald – Harrachov a strojvedoucí pro lokomotivu řady 743 nasazenou v nákladní dopravě na tratích v okolí Tanvaldu.

130-01
130-02
130-03